Saturday, 21 October 2017

"Balik Kampung"

Dah lama tak update blog ni sebab kesibukkan penyediaan tesis P.hD saya. Alhamdulillah, tesis sudah dihantar untuk pemeriksaan pada hujung Ogos yang lepas. Ketika ini saya hanya menunggu tarikh untuk viva vorce saja. Lama juga menunggu. Mungkin disebabkan external examiners menyemak tesis agak memakan masa--seorang examiner dalaman UPM, seorang dari UIAM, and seorang Prof. dari Korea.

Pada ketika ini saya telah pun mula bertugas semua (kontrak JPA pun dah habis). Niat hari nak bertugas di pejabat berdekatan dengan rumah, tapi rezeki tetap di Kuala Lumpur. Maknanya kena berulang alik dari Kajang ke KL setiap hari. Takpe. Saya terima dengan hati terbuka :D

Setelah sebulan, saya di arah untuk bertugas ke Geneva semula selepas 7 tahun sejak balik dari Geneva. Teruja! sebab akan "balik kampung". Di dalam kepala macam-macam benda nak buat --melawat tempat tinggal lama di Chemin Regiment de Conti, Versoix, melawat sekolah lama anak di Pregny, merayap di tepi tasik Geneva..wah macam-macam.

Malam ni, saya akan bertolak. KL - Heatrow-Geneva. Nanti sambung. Chiow!





3 comments:

  1. p/s tuan, sy nk kirim teh hibiskus-cranberry jenama MeBmer boleh x? sy minum teh ni ns kat basel. blk sini teringat2 kesedapan teh tu..

    ReplyDelete
  2. Hi menarik content. lets blogwalking and click ads. done follow u, follow me back http://acuyuhan.blogspot.com/ .thanks

    ReplyDelete

Final Farewell to Winter 2019

Winter is over now... however, it refused to let go the baton to Spring before a final showdown.  So at last, on 4th April 2019, winter del...